About Me

My photo
Just a simple muslimah..wanna be a solehah wife, superb mom, good daughter and great teacher..insyaAllah..

Calendar

Counter

Saturday, November 7, 2009

Pengalaman Bersalin - Part 2

9 Sept 2009 (Rabu)

Pagi :

Bangun pagi..5 am..nak sahur..aku ckp tak nk puasa la..dah kua drh ni..makan pon tak selera..tpon mak kat kg..mak ckp nnti gi hospital..aku ckp ye la..tp nk p skola dulu..nak siapkan tugas2..lagipon tak sakit sgt..Cuma klua darah je..Abah dah pesan jgn drive sendiri ke sekolah nnti apa2 hal susah..terpaksa la menyusahkan asben hntar aku ke skola..pi skola..cekgu2 yg semeja nga aku tnya tak bersalin lagi ke?aku ckp..kejap lagi nak g GH la..dah ade tanda..tp aku buat2 rilek je la..dah settle keje..p jumpa mak datin aka pengetua..mintak pelepasan nak balik g hospital..awal2 dia cam tak mo kasi..aku dah nk nangis..ckp la dah kua tanda..dia ckp..ok..blh balik..salam2 minta maaf nga dia ~yela aku kan byk dosa nga datin~hee..tunggu asben amik..dlm pkul 11 am..balik rumah dulu..mak suruh mandi2 makan2 dulu..asben masakkan telur masak separuh ..utk tenaga nnti..dah siap2..g ke GH..

Tengahari :

dlm pkul 12.30 tghari..gi LabourRoom (LR) utk daftar..asben tinggalkan aku kat situ utk cek jalan..tunggu la tercongok kat dlm tu besama beberapa ibu2 yg peknen lain..tgk2..ramainya Dr pelatih..masa giliran aku kena cek jalan (tunggu 1jam lebih~biasala gov)..time tu dah berdoa2..jgn la Dr laki..skali dapat kau..Dr India laki..pelatih..huhu..sms asben..mintak izin..mintak dia redha je la..masa cek tu..alhamdulillah..tak sakit..setengah org ckp sakit masa nk kena seluk..tipsnya..selawat byk2 time Dr cek jln tu n pk benda2 lain..jgn duk focus sakit..nnti mind kita duk set sakit..sakit la..dah siap cek tu..dr india tu blah..dtg nurse..psg jarum masuk air kat tgn ..smua ibu2 yg dtg kat LR tu kena cucuk jarum siap2..even blm nk bersalin lagih..sakit woo..aku duk terbaring kat atas katil..tnya nurse..dah brapa cm buka jalan?skali nurse tu ckp..tak buka lagi jalan..dumm!!frust yg teramat aku..kenapa?sb aku bajet dah buka 1@2 cm sb byk turun naik tangga..huhu..nmpknya lama lagi la..pasrah gile aku..dah rasa down..ingt buleh la besalin tarikh comey ni..090909..takpe takde rezeki..pastu..nurse ckp,pasni awk kena masuk wad..sebbaek ade GL dari majikan..buleh duk wad 1st class..

Petang :

Dlm pukul 2 lebih baru dibenarkan masuk wad..wad 1st class dah penuh..so..kena tunggu kosong baru leh masuk..sementara tu gi duk wad lama..gi la aku jln2 masuk wad..masa tu cuma sakit mcm period pain je..blh thn lagih..yg sakit melampaunya kat tangan tuh..huhu..jarum tu..sakit sgt2..sb jarum tu di pergelangan tangan..mana tak sakit..aku sms asben..dah masuk wad..dia ckp nnti dia dtg ptg..bwk baju2..huhu..duk 4 org satu cubical..nurse suh tukar baju..pink woo..haha..besau gabak lak tu baju..duk senyap2..tepon mak..ckp2..nmpaknya kena bemalam kat wad..lepas asar asben masuk..aku dah sedeh2..ye la..duk sorg2..mana blh tunggu2..baca2..bosan..

Malam :

Dah gelisah dah aku..ngantuk pon..nurse asyik dtg tnya..perut ade mengeras tak? Bosan weh..aku ckp..tak pon..Cuma kua darah n sakit macam period pain..lepas isya’ dah mula sakit2 pinggang..tapi buleh tahan lagih..yg tak tahan..jarum tuh!!menyemak je..nk mandi pon susah..solat lagih la..sempat jugak wat terawih 8 rakaat..duk atas katil..layan blues je..kol 11pm dah mula ngantuk..tp tahan sb tunggu nurse dtg cek tekanan darah n perut..soalan sama je..ade perut mengeras?aku ckp tak..aku slalu je semak fail aku kat depan katil aku..haha..nurse tulis..no contraction..dari pagi smpai mlm..tu aje yg ditulisnya..aku mula confius..abeh yg aku duk sakit2 ni bukan contraction ke? Tu yang aku pk sorg2 la..ruper2nya..contraction tu perut mengeras la..oh..so aku tetido..nyenyak skali..penat woo..

Last part..to be continued..
separador

3 Loves It:

Nurul Izza said...

ssh ohh nk bc..ade benda alah pari2 tu..pish2..pi jauh2!!

za..alhamdulillah..semua pompuan..ms nurse nk seluk tu..za siap ckp lg :r u wanan check my dilateion?ohh its hurt.." then nurse tu ckp..

"so sorry sweetie..i know its hurt.i dont like either when i'm in labor.but dont worry i'll do GENTLY.." tapi gak..sakit jugak..huahhahahaaaaa..

Nurul Izza said...

prut mengeras tu contraction kan? za ms mask tu contraction every 5 minute..tp dilate still 2 cm..hampehh sunguhh..ank 1st mmg gitu..nurse ckpla..tgh tu siap makan carrot cake and apple chhececake lg ok?? huaaaaahahahahahhaha..rindunye duk spital!!!

xpe2..mmg gitu rs bersalin..sdh key..sbb xdok s=asben..tp abgfiz alhamdulillah sokmo je ada...

Atif said...

hahha..k.lat mmg takde contraction..cuma sakit pinggangh yg teramat..huhu..kat mesia ni goven punya hospital mana bleh tunggu lain la swasta..cuma mmg blur gile time nk bersalin..soalan bodoh2 aku gi tnya nurse..haha..saje je..wat2 bodoh..masa k.lat bersalin..alhamdulillah takde laki..kecuali asben..pasukan sorak yg gamat..

Pages

Tag Cloud

am (2) balqis alhumaira' (2) books (1) out-school (4) personal (18) smkm (9)

Followers