About Me

My photo
Just a simple muslimah..wanna be a solehah wife, superb mom, good daughter and great teacher..insyaAllah..

Calendar

Counter

Thursday, November 5, 2009

Pengalaman Bersalin - Part 1

Emm..sedar tak sedar lagi 4 hari nak naik skola balik..skali pk excited sgt nk balik skola..ye la..rindu nga keje..~rindu ke? Haha..tp..2 kali pk..mls pulak..ye la..naik skola lagi 2 minggu nk cuti skola..lagipon..tak best la tinggal baby nga org..huhu..rindu..ngada-ngada oh..dah lama nk wat entry baru tp..mls la nk menaip..ye la..nk menaip kena ade mud..pastu line kena clear..ni nk taip..baby pon nk taip jugak..alasan je tu..haha..

Ari tu janji nk wat entry pengalaman deliver my baby..now..nk lunas janji tu..nak mula dari mana?? Masa mengandung 9 bulan Alhamdulillah..takde la teruk sgt..3 bulan pertama..biasa la..muntah2 loya2..masuk bulan 4-6..selera bertambah..gembira pon bertambah..masuk fasa terakhir..7-9 bulan..mula cuak..ye la takde pengalaman bersalin…so..selak2 la web yg berkaitan dengan deliver baby..byk baca pengalaman org..macam2..suka dgr cerita org bersalin..takut tu tak la sgt..bukan ape..dgr je pengalaman org..klu jadi mcm dorg senang..blh tau ape nk kena buat..lagi pengalaman pahit masa peknen..yg dah aku crite msa berurut dulu..macik tu ckp aku tak peknen padahal dah 3 bulan..huhu..masa peknen aku jugak alah bau tengik org goreng2 kuetiau..busuk doh..skrg ni pon tak bleh bau jugak..haha..

8 Sept 2009 (selasa)

Pagi :

pegi skola mcm biasa..semua org di skola tnya..bila duedate?aku ckp..hari ni la..haa?ternganga semua org..ye la..perut aku ni kecik je..dorg bajet bukan 9bulan lagi..mcm 7bulan..hehe..aku sengih2 je la..siapkan keje ape yg patut..naik turun tangga lagih..ke tingkat 4..huu..slalu gak pk bila nak keluar ni..ye la dah due kan..cuak jugak..bila gi toilet mesti berdoa..jgn la ade blood spot ke ape..takut woo..tp aku rilek2 lagi..dah plan nga asben,jika tak bersalin lagi ari ni..nak balik kampong esoknya bersalin kat sana je..tu plan asal la

Malam :

after isya’ buka laptop..konon2 nak cari kat tenet la how to deliver baby..mcm2 cara jumpa kat tenet..ada satu tips tu jgn angkat punggung masa teran..takut terkoyak teruk..huhu..awal2 lagi aku dah pesan kat asben,masa deliver nnti tlg tekan lutut aku kuat2..baru tak terangkat (Berjaya!) tgh syok2 layari tenet tu..tetiba terasa sesuatu yg keluar..mcm dtg period..dup..dup..terkejut la aku..cuak dah..tgk asben kat sebelah..duk pk..ape benda yg kua ni..asben tgh tido nyenyak lak..rilek2..tu yg aku ckp..then aku off laptop..letak laptop..then p toilet..Ya Allah..ada blood spot!huhu..pucat dan menggigil aku time tu..tgk jam..baru 1 pagi..aku senyap2 baring gerak2kan asben..ckp ada blood spot..dia mamai2..tnya byk ke..aku ckp setitik je..dia kata rilek2 la..tido dulu..masa tu aku dah cuak..takut..mcm2 lagi perasaan ni..tambah lagi dah trase sakit mcm period pain..tak tertido sgt aku mlmnya..

to be continued..~mls oh nk naip..haha
separador

0 Loves It:

Pages

Tag Cloud

am (2) balqis alhumaira' (2) books (1) out-school (4) personal (18) smkm (9)

Followers