About Me

My photo
Just a simple muslimah..wanna be a solehah wife, superb mom, good daughter and great teacher..insyaAllah..

Calendar

Counter

Monday, March 23, 2009

Peristiwa cuti skolah..

emm..cuti sekolah memang tidak menarik hati..penat sangat..kenapa??sb ade kenduri umah husband..adik beliau kawen..mmg penat even aku tak buat keje sgt pon..cuci pinggan n duk saje2 je..tp yg paling terkesan di hatiku..membuatkan aku terpikir..ni la perasaan org yg kehilangan anak..huhu..time cuti minggu lepas..aku pi le ngurut..sb aku angin satu badan..lagi pun,ari tu aku jatuh..lantai licin..sakit bontot..then masa ngurut tu..huhu..satu peristiwa yg tak aku sangka2..makcik urut tu dengan selamba badak je ckp.."mana ade baby dlm perut mu ni.."what!!!aku terkejut jugak la..aku senyap je la..hubby aku yg duk nengok aku..terdiam..mak aku pon sama..makcik urut tu urut2 lagi kaki aku..siap tekan2 lagi perut aku tu..aduh..dengan konfiden lagi sekali..cakap.."mana ada pape dlm perut mu ni..kosong..kalau ade pun mesti dah besar lengan ni haa"..aku dah beriak dah..kontrol giler time tu..aku buat dek je..padahal dlm hati aku..otak aku dah terpk macam2 dah..how come no baby???padahal dah 3bulan dah..dah 2kali checkup kat klinik kesehatan..dah 2kali amik urin..2kali cucuk jari..dah masa die urut belakang aku..aku dah bertakung dah air mata nak kuar ni..hidung pun dah nak bunyi..sok sek..huhu..control gile..hubby aku diam tak terkata..makcik urut tu ckp..nnti amik ubat herba akar kayu nga die..minum..huhu..dah siap tu..aku cepat2 bangun..masuk toilet le..sebbaek toilet dlm bilik aku je..dlm toilet..aku duk termenung le...air mata ni usah cakap le..berjuari-jurai dah kuar..suara je tak bunyi..aku senyap dlm toilet..then flush..then basuh muka..kua toilet..tukar2 pakaian duk kat katil..termenung kejap..hubby tnya..ok ke..ckp..jgn risau..fikir positif la..time hubby ckp gitu..aku dah start nangis balik dah..mmg teresak2 le..tak bleh nak kontrol dah..huhu..teruk giler nangis..mmg tak hengat dunia la..nak stop susah giler..mcm2 dah aku pk..smpai pk ke tahap nak gi klinik macamana..nak bagitahu mcmna kat nurse..huhu..sedih sgt2..tak pernah aku nngis tahap tu..huhu..alhamdulillah..ade hubby yg kuatkan semangat aku..mmg tak lepas le tgn die time nangis tu..huhu..pengalaman pahit sgt2..then..aku suh hubby kua pi jumpa makcik tu..byr..then aku siap2 masuk toilet...mandi..muka usah ckp..merah mata..mereah hidung..semua merah le..nak kua bilik pon malu..takut nngis lagi..kua bilik je..to be continued...
separador

7 Loves It:

Anonymous said...

mocik mano tuh??

NURUL IZZA said...

kak lat..seharusnya kena scan..mana tau ade smtg yg kt xtau ada dlm rahim kt..duk sini za mmg scan every month..tu mgkn jugak sbb za pya hb abnormal.xnak jd pape pd baby..

Atif said...

kojie : mocik mano lagi hok suko ngurut di kg kito tu..huhu

nurul izza : k.lat blm scan..husband tak kasi..katanya ada side effect..tak tahu la..btl jugak ckp za tu..nk tgk bby kita ni sehat ke tak..nnti nak tnya nurse la ktne blh wat ultra sound tu..kt mesia ni susah sket la za..kat sini tak mcm kat overseas yg telebeh caring..garang lagi ade..huhu

NURUL IZZA said...

kak lat: za sini scan setiap bulan..tgk baby pada kedudukan yg betul, ukur brapa inci tali pusat, ukur kepala, ukur tangan, plasenta etc etc..sebab dengan scan tu kita blh tahu apa kah baby kita tu normal or not, that direction is normal or not..supaya bersedia segala segi..gitulaa..

sini mmg gile perubatan tapi gile jugak harga.hihihi..sekali scan dekat 1000 usd..ni dh masuk 3-4 kali kot..haha xingat..sebab setiap bulan byk aappoinmnt kena hadir..hubby byk ingt..kena jumpa dental, kena jumpa nurse, midwife, jumpa hematologist, ish banyakla...hihisume guna duit tp sume bgs2..sbb za free..xyah baya..bcz my baby is future american baby!!hihihi

ada side effect ke?? rs xde..sbb za xde pape pon..tp lain org lain pandangan kan...za cite kat hubby za dia kata supposely g scan.tp msia kan..xtaula za..

Atif said...

izza : ye le..ni pon nak gi scan la..rasanya tunggu 20w..sb nak scan kat kerajaannye sepital..byk songeh..kena pi swasta le..harap2 sumer ok..kat mesia ni atas ibubapa le nak scan ke tak nak..nurse2 doktor2 kerajaan tak amik peduli klu kita tak amik peduli..bukan macam kat sana..obersi..dorg mmg taking care lebih..

Teacher Oh Teacher said...

salam t.....

apa kes?...heh?...bakpo mu jatuh?mc T wei....jago diri molek

Atif said...

T : jatuh la..lantai licin maa..tergolek aku ni..tp alhamdulillah..tak dop gapo2 pendarahan..risau gok..

Pages

Tag Cloud

am (2) balqis alhumaira' (2) books (1) out-school (4) personal (18) smkm (9)

Followers