About Me

My photo
Just a simple muslimah..wanna be a solehah wife, superb mom, good daughter and great teacher..insyaAllah..

Calendar

Counter

Tuesday, March 24, 2009

Peristiwa cuti skolah II..

continued..emm..kua je bilik..aku terus pi iron baju..kebetulan nak pi kenduri kawen kawan..aku mmg tunduk abes la..kenapa?malu nak pandang muka org..takut nangis lagi..huhu..dah la kakak2 aku seme ada kat umah..malu..aku buat dek je..sebbaek dorg phm..akak aku yg 2nd tnya..ko dah brape kali checkup?aku dah 2kali checkup kat kk..dah register pon..pastu mak ckp..usah pecaya la mocik urut tu..mak dulu pon die ckp baby takde kepala..huhu..masa tu aku mmg takde perasaan langsung..dah tu siap2 cpt..then turun pi kenduri..ptgnye ade majlis kawen adik ipar aku lak..so,dgn mjlis2 ni blh la ignore kejap hal yg dah berlaku tu..dah selesai sumer majlis..mak abah aku balik..aku balik umah mentua aku..

masa tu alhamdulillah takde org pun kat umah sb sumer kat umah mentua adik ipar aku..so,aku duk termenung lagi kat wakaf depan umah..berfikir..fikir..fikir..hubby dtg tnya..ok ke..aku ckp ok..hubby ajak pi umah sorg lagi macik urut kat umah die ni..aku pun stuju je..dgn syarat tak mo urut dah..cuma nak suh die tgk2 perut aku ni..ptgnye pi umah macik urut tu..tp takde lak die..takpelah..kita pi lepas magrib..masa tu aku pk lagi..mmg tak pernah terlepas dari pikiran aku hal tadi..aku pon sms aini,kwn aku..bakal doktor..die ckp2..then aku relief la kejap..lepas magrib..aku pi lagi umah macik urut tu..ade..lepas ckp2 sket..die pun cek la..aku ckp..btl ke takde langsung baby dlm perut ni?macik tu ckp..ape lak takde..ade..ni haa..rupanya..baby berada kat bawah..jatuh sket dari kedudukan asal...ni sb aku jatuh dulu2 n ari tu..macik tu tlg la urut2 tolak urat2 kaki..then..alhamdulillah..aku dpt rasa sesuatu yg bergerak naik ke atas dlm rahim tu..alhamdulillah..lega sgt time macik tu ckp ada..husband aku pun nampak lega sgt2..macik tu ckp..jgn angkat brg2 berat buat masa ni..takut baby jatuh balik..klu aku lambat dtg..bila perut dah besau..lagi sakit aku..alhamdulillah..tu le peristiwa yg plg pahit..doa2kan smoga kandungan aku ni sihat dan selamat..insyaAllah..amin..
separador

6 Loves It:

NURUL IZZA said...

jg badan kaklat..za sini jatuh skit midwife dh cek dh.sbb nnt bila masuk minggu ke 20, if jatuh skit, u might have a preterm labor..setiap kali jumpa doc dia akan cek heartbeat baby..takut xnormal and leh prevent..weh mek weh jatuh tu masalah..za kalu jatuh..adoiilaaa takut..sbb dhla rahim xkuat..nk buleh bb pon ssh..kena jg betol2..ms winter lepas jalan licin..nasib baik dpt suami kuat..sbb takut gelincir..

Atif said...

huhu..nak buat macamna..dah takdir terjatuh ari tu..huhu..ni pon berhati2 di jalan raya dah ni..harap2 selamat kita berdua hingga lahir bb kita..insyaAllah..

Teacher Oh Teacher said...

t....jaga emosi mu t....

happy sokmo deh...

aku ni emosi aku berserabut...dokk pperang ngan budak2....heheh

all da best t.

Atif said...

T : emo dop emo..haha..sejak 2,3 ari lepas meme aku ngaja bekeng do'oh..haha..padan muka budok..meme dop sengih lasum dlm kelas..letih T nok wak2 lawok ni..budok pijok palo..almaklum la..aku ngaja kelas ngelas blako..huhu

Teacher Oh Teacher said...

betul2..aku setuju...katok papan hitam,katok mejo masa mare x sero lasum..wakak

Atif said...

hor la..rotan aku 2 doh..hok pertamo terbeloh duo doh..hok keduo ni..hujung terbeloh duo..hau la..duk katok mejo etek..siyye ko mejo..klu buleh kecek..mesti triok sokmo..haha

Pages

Tag Cloud

am (2) balqis alhumaira' (2) books (1) out-school (4) personal (18) smkm (9)

Followers